torsdag 16 februari 2017

11. Del D2 - Lilla Pyssling Design Mysterievirkning

Den här delen virkas i fastmaskor, som en platt del som vänds efter varje rad. Virkas i ljusrosa.

1) Starta med att göra en kedja med 5lm, vänd arbetet.
2) Börja i andra maskan från nålen. 4fm. vänd arbetet.
3-7) 4fm i 5 rader till. Börja varje rad med en luftmaska och vänd arbetet efter varje färdig rad.
8) 2i1, 2fm, 2i1 [6] 
9-14) 6fm i 6 rader
15) 2i1, 4fm, 2i1 [8]
16-17) 8fm i 2 rader
18) 2i1, 6fm, 2i1 [10]
19-20) 10fm i 2 rader
21) 2i1, 8fm, 2i1 [12]
22-27) 12fm i 6 rader
28) 2till1, 8fm, 2till1 [10]
29) 2till1, 6fm, 2till1 [8]
30) 2till1, 4fm, 2till1 [6]
31) 2till1, 2fm, 2till1 [4]
Fäst. Lämna en lång garnändesvans till montering. Du ska kunna sy runt hela delen.
Gör två stycken D2.

MONTERING DEL D1 & D2:
Delen D1 plattas till och behöver ingen fyllning. Delen D2 läggs ovanpå D1 och sys fast. OBS! endast genom ett lager av D1. Startraden på del D2 ska ligga jämnt med slutvarvet på D1, och D2 sträcker sig ända upp till varv 4 på D1.

MONTERING DEL D & DEL B
Klipp till ca 50 cm ståltråd.
Trä ståltråden genom 12e och 37e maskan efter varv 9 i del B. Du ska ha lika mycket tråd på båda sidor av del B. Forma ståltråden så att det blir samma form som del D men smalare. Fäst änden med eltejp så att du skapat två långsmala "bubblor". Trä över de båda delarna D över ståltrådsställningarna och sy fast dem i del B. När du syr fast del D så vik först ihop änden på mitten så att den ligger dubbel, så att del D2 döljs helt närmast del B. Det skapar mer form och stadga. Sy med den beige garnsvansen.