torsdag 23 februari 2017

15. Del F3 - Lilla Pyssling Design Mysterievirkning

Virkas i jeansblått/lila garn. Jag startar varje rad med en luftmaska och vänder arbetet efter varje rad.
Starta i 17e maskan på varv 37 i del FB.

1) 4fm i bakre maskbågarna. vänd arbetet (tips! Virka in garnänden för att fästa)
2-32) 4fm på varje rad i totalt 31 rader till. (Vanliga fm)
33) 8lm, sm i sista m på raden

Se till att din knapp får plats att dra genom öglan som skapas. Annars gör du öglan större eller mindre men hjälp av fler eller färre lm. Jag har valt att använda en lite större modell av knapp här, men det går bra att alla knappar är lika stora också. En smaksak! :)
Fäst.

Gör nu en likadan del F3 fast starta i 29e maskan i varv 37 i del FB. 
Fäst.

MONTERING

Sy fast två knappar i hörnen högst upp i slutet av del FF. De två del F3 korsas och knäpps i knapparna. När del F är påträtt på del E ska korsningen sitta bak på figuren, alltså närmare början av de båda del F3 än slutet. Brodera gärna ett kors som håller ihop de båda korsade del F3. Använd det candyblå/candylila garnet till den detaljen. Dessa detaljer kommer att läggas med i bildmonteringstråden på facebook längre fram, så avvakta om du blir osäker.

Sy fast knappar i vardera ände högst upp av del FB. Jag anger ingen exakt maska för det bästa är att mäta ut när du satt del F på del E så att du kan testa ut var det passar bäst. Det kan variera lite beroende på hur hårt man virkar osv.