fredag 17 mars 2017

Mysterievirkning Spa & Skönhet Del 2

Hej! hoppas allt gick bra i den första delen av detta mysterium?, tror allt att ni klarade det galant och jag har inget hört om att någon vill ha hjälp så detta har ni grejat :)

Eftersom inte alla har Home Spa garnet så lägger jag ut 2 olika mönster. Ett med med Home Spa garnet och ett med Tilda bamboo garnet. Först ut är det Home Spa och längre ner i inlägget hittar ni det med Tilda bamboo. 

Mönster till Home Spa garnet Del 1/3

Denna delen är uppdelad i 3 stycken och idag är det del 1/3. 
(Ni kommer under nästkommande 3 mysteriedelar virka i Home Spa garnet. )

Att virka i detta garnet är klurigt, så ni får gå lite på känsla och räkna varje varv så antalet stolpar stämmer, och skulle det diffa nån maska hit eller dit så är inte det hela världen.

Garn: Home Spa
Virknål nr 4

Lägg upp 30 lm slut till en ring med sm

Varv 1-6)  3 lm =( 1:a stolpen), virka ytterligare 29 st,  slut varvet med 1 sm i 1:a stolpen= 30 st

Varv 7) börja med att virka 8 lm, hoppa över 7 m, 1 st i nästa. virka nu ytterligare 22 st.

Lägg arbetet till sidan så kommer nästa del 2/3 den 19 mars

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mönster till Tilda bamboo del 1/2

Detta mönster är för er som inte har Home Spa garnet eller om ni vill virka både ock.
Mönstret är uppdelat i 2 delar så idag är det del 1/2

Mönstret nedan är lite svårt så läs texten noga innan ni startar. 

Här kommer vi att virka nått som heter POP och det är små popcorn i mönstret och tycker ni det e svårt att förstå beskrivningen nedan så kan ni klicka in på länken och se en liten video hur man gör. 

POPvirka 5st i 1 fm. Tag ur nålen ur öglan på sista st, stick nålen genom den 1:a st och tillbaka i öglan på 5:e st, hämta garnet och drag igenom båda m och lås med 1 lm.

Garn: Tilda Bamboo, lin, bambugarn el liknande Ni kan ta vilken färg ni vill. 
Virknål: nr 3

Lägg upp 24 lm, vänd.

V arv 1: 23 fm, 1 lm, vänd

Varv 2: 23 fm, vänd

Varv 3: ( 3 lm = 1:a st), 22 st, 1 lm, vänd.

Varv 4: 23 fm, vänd

Varv 5: ( 3 lm= 1:a st), 4 st, POP, 3 st, POP, 3 st, POP, 3 st, POP, 5 st, 1lm, vänd

Varv 6: 23 fm, vänd

Varv 7: (3 lm = 1:a st), 2 st, POP, 3 st, POP, 3 st, POP, 3 st, POP, 3 st, POP, 3 st, 1 lm, vänd

Varv 8: 23 fm, vänd.

Varv 9 - 16: (Upprepa varv 5 - 8  2 ggr)

Nu var denna delen färdig och lägg arbetet till sidan och nästa del kommer den 19 mars

Har ni frågor så skicka meddelande i kommentaren nedan eller 
mail: camilla.jirasek@telia.com
Eller skicka PM genom facebook camillajirasek

Önskar er en härlig och mysig helg

Kram Camilla 

1 kommentar: