söndag 19 mars 2017

Mysterievirkning Spa & skönhet DEL 3

Hej på er!
Det är väldigt tyst från er alla, så jag antar att det går bra för er. 

Nu är det dax för del 2/3 i denna delen av mysteriet, och vi kommer att fortsätta på arbetet från förra gången. 
Först mönstret med Homespa garnet och längre ner i inlägget är det andra mönstret med Tilda Bamboo. 

Ni som virkar med Homespa garnet skall fortsätta virka enl mönstret nedan och med virknål nr 4: 

Trä nu arbetet på handen och sätt markörer på var sin sida av handen, för det är där vi senare skall göra minskning.

Fr.o.m nu så behöver man inte sluta/börja varje varv utan bara virka runt,

Varv 8-9) Virka nu 7 stolpar i luftmaskorna  du gjorde föregående varv och virka runt i 2 varv. = 30 st.
Varv 10-16) Nu skall ni  göra 1 minskning  ( 2 stolpar tillsammans )vid varje markör, varje varv.
Varv 17) Detta är sista varvet och då skall ni virka 2 stolpar tillsammans hela varvet runt. Det som är kvar av öppningen virkar ni ihop med fastmaskor. Avsluta och fäst tråden. 

Lägg nu arbetet till sidan och vi fortsätter med det nästa gång den 21 mars.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här kommer mönstret till er som virkar med Tilda bamboo el liknande. 

Ni fortsätter på arbetet från förra gången: 

Idag är det det 2/2 alltså sista delen. Så nästa gång den 21 mars kommer det inte vara nått mysterium för er som inte har Homespa garnet för de har 1 gång kvar, så ni får vänta tills den 23 mars då kan ni vara med igen.  

Varv 17: (3 lm= 1:a st), 4 st, POP, 3 st, POP, 3 st, POP, 3 st, POP, 5 st, vänd
Varv 18-32: ( 3 lm = 1:a st) 22 st, vänd.
Varv 33-34: 1 lm, 23 fm.  Avsluta och fäst tråden.

·         Vik arbetet på mitten aviga mot aviga och virka ihop sidorna med fm.

·         Virka en kant runt öppningen  med *3 lm, hoppa över 1 fm, *

·         Fäst garn i ena hörnan och virka 30 lm, vänd och virka 29 fm tillbaka. Sy eller virka fast den ena ändan så det blir en ögla.

·         Ta nu en avvikande färg och virka ett band med bara fastmaskor så det räcker runt hela öppningens sidor  och lite till. Ta nu bandet och trä genom stolparna så du kan öppna/stänga.
Då var ni färdiga med denna delen av mysteriet och hoppas ni kan se vad det blir,
 för som sagt jag kan inget säga för då e det ju inget mysterium. 

Då ses vi igen den 23 mars

Kram Camilla 

3 kommentarer:

  1. Förstår inte vart markörerna ska sitta?
    Och varför var det med en markör i kittet om man behöver 2. Känner mig lite vilsen 🙈

    SvaraRadera
  2. Hej! ursäkta sent svar!
    Ja! jag ber så mycket om ursäkt att det bara var 1 markör vet inte varför det blev så nu när du nämner det.
    ta på dig arbetet och sätt en markör vid pekfingretsidan och vid lillfingret så man gör ökningar/minskningar på sidorna av arbetet.
    Åter igen ber jag om ursäkt för detta
    Hälsningar Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😀 Nu hänger jag med igen 👍

      Radera