måndag 27 mars 2017

Mysterievirkning Spa & Skönhet Del 7 - Sista delen

Hej allihopa!!
Ja! idag är det sista delen av detta mysterium. Tiden går fort och jag hoppas ni förstått mina mönster och fått virkat dom.

I slutet av dagens mysterium kommer jag att ge er ett x-tra mönster som ni kan virka upp med garn som blivit över.

Idag skall vi virka i Tilda Bamboo el liknande 
Använd virknål nr 3 (1 Styck)
1) Ni skall virka detta arbetet i endast 1 färg. Ni behöver inte virka någon kant runt.

2) Sedan när ni är färdiga kan ni virka 1 till men då får ni kanske varva med annan färg om det inte räcker 
Ni får fritt välja hur ni vill varva mönstret. Om ni gör täta färgbyten så är det nog rätt bra om man virkar en kant runt hela arbetet med fastmaskor. 

Virka 47 lm
V1: Virka 2 st i 3:e lm från nålen.* Hoppa över nästa 2 lm, (1 fm + 2 st) i nästa lm. Upprepa från * 
tills det återstår 3 lm. Hoppa över 2 fm, 1 fm i sista lm, vänd

V2- framåt till arbetet har samma storlek på båda sidor. 
1 lm, 2 st i första m. *Hoppa över 2 m, (1 fm + 2 st) i nästa m. Upprepa från * tills det återstår 3 m. 
Hoppa över 2 m, 1 fm i lm, vänd

Mönstret blir som små " grupper" så håll koll så att det är lika många emellan åt så vet ni att arbetet blir rakt.
Om det blir garn över så spar det till lite bonus mönster lite senare :)

Här kommer bonusmönstret ...Det är till pads - för att ta bort makeup, ett smart miljö val :)

Använd rester av Tilda bamboo el liknande
och virknål nr 3

Gör en magisk ring.

V1) 3 lm ( 1:a stolpen), virka ytterligare 11 st i ringen = 12 st, avsluta med 1 sm i 1:a st på varvet.

V2) 3lm, (1:a stolpen) virka 1 st i samma maska , virka sedan 2 st i varje m = 24 st, avsluta med 1 sm i 1:a st på varvet.

V3) *Gör ett omslag gå ner i 1:a maskan, dra upp ca 1 cm, gör 1 omslag igen och gå ner i samma 
maska, dra upp 1 cm, upprepa detta tills du har 8 maskor på virknålen, gör ett omslag och dra igenom alla maskorna, 1 lm för att låsa maskorna. * upprepa detta på varje stolpe varvet runt** Avsluta med sm i 1:a stolpen på varvet, fäst tråden klar. 

Tack alllihopa och önskar er en fin dag
Vi hörs snart igen 

Kram Camilla